Fladdermöss, tv, radio osv..


Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade igen. Bloggen kanske också har haft lite semester?
Vad har hänt på hörandet då?

Det rullar på... en liten utplaning känns på ett sätt, det känns inte som att jag varje dag hör nåt nytt ljud längre,
Men det var på sätt å vis väntat ju.

Vi har fladdermöss som kommer på kvällarna och jagar. Jag är osäker om jag hör dom.
Det ska tydligen vara väldigt pipigt och väsande ljud...

Ett annat ljud jag trodde var syrsor visade sig vara folk som pratar långt bort - alltså bakgrundsljud! *skrattar*
Det låter som det "knäpper" svagt och gnisslar litegrann.. svårt att urskilja vad som sägs, men att jag hör nåt iaf! Jisses amalia! Det har jag ALDRIG gjort på det sättet. *S*

Jag har nu varit på alla 4 inställnings-tillfällena också. Nu är nästa gång i augusti-september. Jag kan väl erkänna att det känns konstigt...
Jag har slarvat litegrann också att inte ha på CI-t direkt på morgonen - ajjabajja! Ju mer jag har det på, desto bättre. Men det kan faktiskt vara skönt med tystnaden ibland också. ;)
Jag kan ju välja! =)

Mitt höger öra har jag börjat använda hörisen på lite mer och mer, försöker lära hjärnan att kombinera höris-ljudet och CI-ljudet. Det_ÄR_fortfarande fantatiskt hur jag upplever skillnaden! Hörisen är mera dovare, CI-t tar in ALLT... tom minsta lilla prassel med löv..

Tv-n har jag svår att höra med bara CI-t.. likaså radio... det låter fortfarande rätt mkt Kalle-Anka eller går för fort iaf. Det underlättar att ha texten. Radio är bäst att lyssna på via webradio, då hör jag musiken bra iaf. Pratet och reklamen går sådär, bättre än bara "mikrofon-läge" iaf, eller ja, bara CI-t alltså...

Telefon går inte alls ännu. Jag har provat att ringa en gång, hörde svagt, svagt hur tonen gick fram, men det var nog tur att ingen svarade. :P

Så har jag även fått hem "skalen" till mitt CI, så jag har nu roliga figurer att sätta bakom örat. Min favorit är nog smiley-gubben hittills. =)

Och så har vi haft en vän här som också opererat CI. Givetsvis blev det en hel del snack om erfarenheter och så när vi träffades. Han har inte samma märke som mig, men det var ändock skönt att prata med nån som gjort samma slags operation.
Han varnade även mig för att dyka med CI-t. Tack å lov för att jag inte dök innan heller, tydligen så kan CI-t gå sönder av trycket. Men det är ingen förlust - att dyka är inte min grej alls. Gillar inte att få vatten i öronen snabbt. *S*

En annan grej jag fick veta är att när man kramas, om man gör på rätt sätt, så kan magneterna dras mot varandra - coolt! *fnissar*

Jag har även nu träffat min pappa och hans fru och mina två yngsta småsyskon, samt min farmor och farfar efter att ha fått CI. Pappa, hans fru och farmor lät precis som vanligt på rösten. Min farfar lät dock lite annorlunda.. vet inte exakt vad det var. Han pratade högt iaf, har han alltid pratat högt liksom? *S*

Min yngsta lillasysters röst är svårt att säga nåt om egentligen. Jag har aldrig hört den så bra egentligen, så det var rejält kul att känna att jag faktiskt hade lite lättare att höra vad mina småsystrar sa! *LER*

Så var det självklart roligt att få visa korten från operationen och berätta om CI-resan hittills utifrån den pärm jag har där jag samlat information etc.

Snart är dags för släktträff också. Misstänker att det kommer bli lite svårare att hänga med i allt prat, men spännande ska det bli att utforska läget.

Nu sitter jag och gissar vilken låt det är på "lugna favoriter.com"... jag har bara CI-t på, på slingan...
hmm... först trodde jag det var "Can you feel the love tonight" men sedan lyssnade jag lite till... och då tror jag nu att det är "That what friends are for"...

En liten inblick hur det kan vara. *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0