Inkopplingsdag nr 2...




... och många, många äro känslorna! Var iväg till Huddinge... träffade återigen ingenjören och audionomen. Blev idag höjning på CI-t så nu har jag ett T-läge, ett mellanläge och ett starkt läge att välja mellan. Och sedan då volymen som jag själv kan ändra på...

Idag var det hemskt mkt information som gavs... det var info om min egna CI, som hade kommit under dagen igår. Så nu går jag omkring med en guldbeige-färgad apparat bakom örat och är så stolt så! *LER*
Det var info om laddare, batterier, försäkringar, alla delar, tekniska grejer och lyssna på en massa pipande ljud igen och säga om jag hörde starkt, svagt eller lagom samt om det var skärande eller inte skärande ljud...

Ingenjören skyndar långsamt och pratar tydligt å bra! Det är jätteskönt för mig som gärna blir lite pinne-pinne å vill skynda på... det är ju så KUL, men också jobbigt! Många nya intryck! Ett nytt sinne ju!

Fick lyssna på ringsignaler idag med. Det blev tydligare än igår med det mesta.. men också mera pipigare/eko-känsla.. jag upplever det lite mer som störande än igår... men fortfarande är det inte jättebehagligt iofs, men inte skärande dock. Jag överlever! Envis sate som jag är.. men samtidigt gäller å skynda långsamt med... det var det här med balans! *S*

De ljud jag nu hör är att jag kan höra vad folk säger, men jag har hela tiden den där eko-känslan med mig... som ett litet "störande moment" ungefär.. har lärt mig att varje "eko-pip-känsla" är ljud...
Biltvätten lät fruktansvärd idag då CM körde in i den och skulle tvätta bilen! Hua, nästa gång stänger jag nog av CI-t!
En telefon som ringde på avstånd hörde jag idag... och blinkande lampor när en ambulans skulle köra ut... tänka sig, det har jag inte reagerat på innan! Är som en fyraåring som frågar mamma - "ä de?"... men det är ju så det går till! Man pusslar...

Ord som "log" och "låg" är svåra för mig att höra skillnad på... och en del ord visste jag inte ens fanns! Som chark.. det har jag hört "sjaak" eller som spelet, schack innan... men idag säger jag tydligen ordet som det ska uttalas...
Och vad sjuttsingen var ett so för nånting? Det har jag inte reagerat på innan... det har har för mig hetat "fjo" eller nåt sånt.. eller också just zoo... jag har varken sett eller hört bara "s" och "o"... men fått veta att det är en gris av kvinnligt kön som ännu inte fått ungar...

Det är verkligen en ljudresa! Audionomen testade massa listor idag med... och som sagt, ord som ligger nära i munnen eller liknande är svåra att höra skillnad på... men det tar sig..

Har även provat att höra på slinga... salsslingan i konferansrummet som jag fick prova att lyssna på var starkare än att höra via mp3-a... samma gäller med att plugga in slinga i datorn...
Vid det sistnämnda hör jag bara som en puls, antar det är takten som jag hör... lite småkul är att jag innan inte hört takt så bra, och nu tvärtom ungefär. *S*
Men VAD de sjunger är en annan femma.. det hör jag inte alls... trummor kan jag höra iofs... och jag hörde skillnad på "Fantasi", "4 sek" och "Oh ah just a little bit" iaf...
Just nu var den sistnämnda samt hårdrock lättare att höra LITE iaf... det andra känns mera än det hörs...

Efter besöket idag åkte vi och käkade på ett ställe och där hade dom musik på i bakgrunden. Den musiken hörde jag. Tydligen hör jag lättare på mikronfonläge än T-läge, intressant fenomen! Men dock rätt förväntat hos mig faktiskt. *LER*
Jag är ärligt talat, dock glad över att jag inte tog båda öronen på en gång, för då hade jag inte kunnat lyssna på musik alls och det betyder mkt för mig att kunna göra det... och sedan tror jag det hade blivit alldeles för mkt. Men jag ångrar INTE min operation, utan är supernöjd att jag gjorde den!

Efter vi hade käkat åkte vi direkt mot Nynäs. Jag somnade på vägen dit med CI-t på mig... och sedan var det då biltvätten.. *ryser vid minnet*
Sedan var det apoteket och där skulle jag bara hämta en tandkräm, men under tiden så hade det blivit min tur och jag hade inte hört "pipet" vid könr som klickade fram.. men däremot HÖRDE jag att kassörskan ropade "nr 124".. och hann på så sätt komma fram och betala mina varor. =0)
Och då var det ändå en hylla mellan så jag inte kunde se hennes mun! *wow!*

Efter Nynäs åkte vi hem och väl hemma blev det nog lite väl mkt för mig.. jag blev illamående och yr... förmodligen blev det en kombination av för lite sömn natten till idag samt druckit för lite i solen och värmen... samt även att ett recept på medecin jag tar hade uteblivit pga en miss, och att jag då fick hoppa den... men jag fick iaf i mig tabletten innan jag totaldäckade på soffan i nån timme. Nu mår jag bättre och sitter och lyssnar på knastret från tangenterna och övar på musik. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0