Försäkringskassan och habiliteringen...


Sedan sist jag skrev har jag varit på hab - habiliteringen alltså.
Japps.. nu snurrar det på... hela apparaten...
Jag har dels kontakt med själva CI-teamet som det kallas, i Huddinge,
dels ska man habiliteras och det gör jag som bor i Sthlmstrakten inne i stan,
Sthlm - Rosenlunds sjukhus.

Jag har varit där en gång nu. Det gick bra, men den audionomen var lite rolig.
Jag trivs bättre med den audionomen jag har på CI-teamet, så ska se om det inte går att fixa,
så att jag bara får träffa henne jag har på CI-teamet. Hon är tydligen inne på Rosenlund ibland.

På Rosenlund fick jag göra ytterligare en hörselmätning. På båda öronen.
Jag blev lite förvånad - varför mäta mitt CI-öra? Där alla hörselrester "tagits"?
Det var vad jag trodde...
Och ja, så är fallet också. Fast vissa toner "slank igenom" ändå. Inte alls många på vänster (Ci-örat) dock. Höger öra var som jag räknat med ungefär... inte så bra hörsel alls... lite rester bara... kanske får starkare apparat där... får se..
Men jag undrar jag över vänster öra.. hur "slank toner igenom"? Benledes antar jag? Eller fångar ändå cippen upp?
Jag blev förvirrad...  och kände att jag inte fick svar på frågor jag hade av den audionomen där.
Därför har jag bett om att jag ska få träffa läkaren som opererade mig, nästa gång jag ska till CI-teamet på Huddinge.
Jag har fått svar att dom hörsammat mitt önskemål. Så i Januari får jag äntligen krama om läkaren och tacka för att jag fått ett nytt sinne! Det kommer bli känslofyllt för mig! Och förmodligen även få svar på mina frågor - gött!

Idag har jag ringt FK. Jag undrar vart min handikappersättning tagit vägen? Det visade sig att de förmodligen satt in den på fel konto... ja ja, det är som det är. Bara å vänta på pengarna.
Lite FK i ett nötskal.

Värst vad jag låter gnällig. *S* Nej, men man skrattar bara åt det... jag skickade in lapp om kontoändring i GOD tid, ändå strulas det till... that´s the way it is med myndigheter. *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0