Lite uppdatering...


Nu var det ett tag sedan man uppdaterade igen... dags alltså.

Vad har hänt sedan sist då? Hmm.. funderar... *ler*

Sist skrev jag lite om att jag försökte använda hörapparaten på höger sida, mer och mer och försöka vänja mig
vid den. Jo det stämmer. Det gör jag fortfarande. Men idag åker den nästan på av automatik på höger öra.
Ibland kör jag bara hörisen på höger. Det verkar som att jag tar tid på mig att vänja mig vid just själva storleken på CI-t. Det är lite större än en höris... blir som en "mojäng" bakom örat. Det kan klia lite och kännas "lite tungt" bakom örat ibland.

Vet någon hur lång tid det verkligen tar att läka? Och om det ska vara en sådan "urgröpning" bakom örat egentligen? Det känns som värsta gropen... *S*

Jag har varit iväg på släktträff också ja... det var mkt trevligt å roligt. Men det var mkt ljud!
Svårt att hänga med i allting, inte optimala ljus-miljön heller, men försökte så gott det gick.
Jag tror dock att det blev lite för mkt för mig. Släktträffen slutade med att jag blev väldigt yr och kräktes. :(
För mkt intryck i kombination med att ätit konstigt och mkt god (och fet mat) kanske...
Kroppen är fortfarande känslig efter operationen, vilket jag lätt glömmer ibland och kanske överanstränger mig.
Jag har haft turen att inte ha så jätteont eller så. Var mest efter operationen som jag blev yr, och nu kom det tillbaka bara plötsligt...

Jag märker av min balans ibland att den inte är som den ska, samt tinnitusen, men i övrigt inte så värst mkt problem. Utan jag har kommit att bli fascinerad av den där manicken som kallas CI. Att det kan vara sådan skillnad på hörandet, även om det verkar plana ut... jag märker att jag få höja volymen mer och mer på CI-t nämligen.
Har svårt att hänga med också när någon pratar snabbt, samt i telefonen kan det vara svårare, men annars klarar jag mig rätt bra.

Det roliga är hur man kan tycka om CI-t... en del verkar tro att jag blivit normalhörande, men nej, nej. Det kommer jag aldrig å bli. Jag ser mig som gravt hörselskadad fortfarande. Jag märker att jag fortfarande har svårt å lita på vad jag verkligen får in och ta till mig det. Ibland måste jag nog våga lita på att jag faktiskt hörde rätt.
Det är kul när jag faktiskt HÖR tex när min man svarar "ja tack, jag tar gärna kaffe" utan att jag ser vad han säger, och jag frågar från köket där jag håller på att mäta upp vatten i kaffekannan! *LER stort*

Så det går framåt. :)

Jag hoppas på att snart få komma till Huddinge igen också och testa hörseln. Tänk, det måste vara första gången jag LÄNGTAT efter å få göra hörseltest haha!

En annan grej som är rolig är att jag tog en av "cipparna" och målade själv på, för att göra den lite personlig. Nagellack är bra till mkt! Men nån som har nåt tips på om man kan få cippen "mjukare"? Jag är inte duktig på att sy och den känns så plastig och hård ibland.

Ja vad mera? Jo, jag har börjat njuta av ljudböcker! =)
Det känns störthärligt att kunna göra det. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0