Lite uppdatering på bloggen..


Nu var det ett tag sedan sist jag bloggade igen...

Livet med CI rullar på... många har sagt till mig att jag pratar bättre nu. Det glädjer mig. Det är dock inget jag tänker på själv, utan det kommer nog lite automatiskt på nåt sätt.

Den 16e december ska jag till habiliteringen igen. Jag bad om att få byta audionom faktiskt. Kanske elakt, men jag trivdes inte alls med den förstnämnda. Så nu fick jag samma audionom som på CI-teamet. Det känns skönt, för henne gillar jag! Hon är lugn och pedagogisk och känner till mig "mätningsmässigt" också...

Ska även få träffa någon pedagog av nåt slag. Vet inte riktigt varför, men eventuellt inför nån grupphabilitering eller hur det var. Mkt som snurrar... det är en hel apparat det där... många man träffar. Lite därför också jag bad om byte av audionom också, så man får samma. Tycker det är lite jobbigt med alla nya personer hit och dit.

Annars fortsätter jag söka jobb. Jag har äntligen fått AF att bevilja lite validering för att försöka få undersköterska-kompetensen. Dessvärre kom inte tsp-tolk med första gångerna, så det blev hörträning på HÖG nivå! Det funkade med hjälp av envishet och bra bemötande från lärare + övriga deltagare. Jag fick ta av cippen lite på rasterna och förklara läget... ljudtrött var jag när jag kom hem! Blev att "sova pendel" samt lägga sig en stund då man väl var hemma...

Lite byråkrati mellan AF och FK med papper pga det där, men det reder sig säkert i slutänden...

Det är väl lite vad som hänt sedan sist... jo just det ja... det har börjat klia ibland under själv cippen... vet inte om det är att det är känsligt för kyla.. för inbillar mig det kliar mer nu än innan. Men kanske är att det läker till också... tar ju tid sånt där.. men redan gått ett halvår sedan operationen nu. Gått fort! =)

En annan sak jag testat är kiropraktor. Fick ett gratiserbjudande och tänkte testa... oj, oj, oj vad STEL man var i axlar och rygg... främst axlar och nacke... tror jag inte riktigt litar på vad jag hör ännu. Att jag spänt mig för att höra... det knakade till ordentligt då han tryckte och höll på. Han provade även akupunkttur på mig. Det var en konstig känsla, men gick bra.

Jag funderar ibland på hur det gått med de Ci-användare jag träffat på i väntrum etc... jag försöker få igång kommenterar här men ej lyckas. Om ni läser här kan ni väl maila istället. Adressen är samma som bloggadressen, men hotmail.se efter istället. Ja det ska vara se, inte com.

Jag tänker lite specifikt på den mamman jag träffade vars flicka hade ci och vi pratade om skolval.. och sedan killen som skulle koppla in sitt CI... tyvärr kom lappen med killens mailadress bort... lite nyfiken hur det gått för er?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0