Tadaaa... den första låt där jag svagt, svagt med CI och slinga hör ord blir..



... FLOTTARKÄRLEK med Snoddas! *Asgarvar*

Jo, det ÄR "tyvärr" sant!! Förmodligen så är dansbandsmusik eller dylikt lugnare musik och de kanske artikulerar mer då de sjunger, vad vet jag...

Jag hör även hårdrock rätt okej också, men denna var först.

Jag höll på att kissa på mig av skratt här, lite kul är det allt. Och jupps, innan nån hackar på min musiksmak - jag har blandad kompott på datorn. Dels för att jag jobbat med det jobbat med, dels pga att jag är all-lyssnare.

"Jag var ung en gång för längesen,
en flottare med färg.
Alla jäntor var som vax uti min famn.
I alla torp i alla byar
hade jag en liten vän,
ifrån Norderås till skiljet ner vid Berg

Haderianhadera, haderianhadera,
ifrån Norderås till Skiljet ned vid Berg.

Jag har spelat på mitt handklaver
för flottare vid ån.
Jag har spelat för små kullorna på Näs.
Jag har dansat över forsarna
med älvor och med rån,
medan daggen gått till ro på ängens gräs.

Haderianhadera, haderianhadera,
medan daggen gått till ro på ängens gräs."

http://www.youtube.com/watch?v=AXFzrMXKGkk

*Skrattar fortfarande*

Haderian hadera.... *flin*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0